przesówaj w prawo
przesówaj w lewo

Aktualności

Wszystkie wydarzenia
Zmiany w urzędzie
15.07.2010
1 sierpnia tego roku zmieniony zostanie regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach.
1 sierpnia tego roku zmieniony zostanie regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach.
W wyniku tego likwidacji ulegną wydziały: Wydział Gospodarki Gruntami oraz Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Po połączeniu tych wydziałów powstanie Wydział Nieruchomości Komunalnych, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. W związku z tym kierownicy zlikwidowanych wydziałów otrzymali trzymiesięczne wypowiedzenia w części dotyczącej zajmowanego dotychczas stanowiska pracy, z jednoczesną możliwością świadczenia pracy na stanowisku inspektora.
Kolejną zmianą jest likwidacja Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu i utworzenie Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych. Kierownikiem nowego wydziału zostanie dotychczas kierujący Wydziałem Oświaty Kultury i Sportu Marcin Piechocki.
Zlikwidowane zostało samodzielne stanowisko rzecznika prasowego. Piotr Michalak będzie teraz pracownikiem Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych i nadal będzie odpowiadał za kontakty z mediami.
Również zlikwidowano stanowiska: inspektora ds. kontroli wewnętrznej oraz specjalisty ds. zamówień publicznych. Z osobami tymi rozwiązano umowę o pracę z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, a ich obowiązki przejmą inni pracownicy urzędu.
Następną zmianą będzie utworzenie z dotychczasowego Wydziału Finansowo-Budżetowego dwóch wydziałów: Podatków i Opłat, którym będzie kierowała skarbnik Alicja Kałużyńska i Finansowo-Budżetowego z kierownikiem Elżbietą Paprocką.
Wyodrębniony został też dwuosobowy Zespół ds. Kadr i Spraw Pracowniczych zajmujący się kadrami i obsługą sekretariatu (tworzy go dwóch pracowników zajmujących się dotychczas tymi zagadnieniami).
Zmiany zostaną wprowadzone w celu poprawy organizacji pracy urzędu, a w konsekwencji usprawnienia obsługi mieszkańców. Decyzje dotyczące zmian zostały poprzedzone wykonanym na zlecenie burmistrza wartościowaniem miejsc pracy w urzędzie przez zewnętrzną firmę konsultingową. Wnioski wypracowane z tego wartościowania jednoznacznie wskazywały na konieczność przeprowadzenia wyżej wymienionych zmian. Jednym ze wskazań było stworzenie struktury organizacyjnej urzędu, w której kierownikowi wydziału podlegałoby co najmniej 4 pracowników. Takich norm nie spełniał wydział rolnictwa i dlatego zostanie przeprowadzona jego reorganizacja. Przy podejmowaniu tych decyzji burmistrz wziął też pod uwagę głos mieszkańców wyrażony w ankietach oceniających funkcjonowanie urzędu oraz w bezpośrednich spotkaniach z petentami.
Piotr Michalak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach
W wyniku tego likwidacji ulegną wydziały: Wydział Gospodarki Gruntami oraz Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Po połączeniu tych wydziałów powstanie Wydział Nieruchomości Komunalnych, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. W związku z tym kierownicy zlikwidowanych wydziałów otrzymali trzymiesięczne wypowiedzenia w części dotyczącej zajmowanego dotychczas stanowiska pracy, z jednoczesną możliwością świadczenia pracy na stanowisku inspektora.
Kolejną zmianą jest likwidacja Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu i utworzenie Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych. Kierownikiem nowego wydziału zostanie dotychczas kierujący Wydziałem Oświaty Kultury i Sportu Marcin Piechocki.
Zlikwidowane zostało samodzielne stanowisko rzecznika prasowego. Piotr Michalak będzie teraz pracownikiem Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych i nadal będzie odpowiadał za kontakty z mediami.
Również zlikwidowano stanowiska: inspektora ds. kontroli wewnętrznej oraz specjalisty ds. zamówień publicznych. Z osobami tymi rozwiązano umowę o pracę z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, a ich obowiązki przejmą inni pracownicy urzędu.
Następną zmianą będzie utworzenie z dotychczasowego Wydziału Finansowo-Budżetowego dwóch wydziałów: Podatków i Opłat, którym będzie kierowała skarbnik Alicja Kałużyńska i Finansowo-Budżetowego z kierownikiem Elżbietą Paprocką.
Wyodrębniony został też dwuosobowy Zespół ds. Kadr i Spraw Pracowniczych zajmujący się kadrami i obsługą sekretariatu (tworzy go dwóch pracowników zajmujących się dotychczas tymi zagadnieniami).
Zmiany zostaną wprowadzone w celu poprawy organizacji pracy urzędu, a w konsekwencji usprawnienia obsługi mieszkańców. Decyzje dotyczące zmian zostały poprzedzone wykonanym na zlecenie burmistrza wartościowaniem miejsc pracy w urzędzie przez zewnętrzną firmę konsultingową. Wnioski wypracowane z tego wartościowania jednoznacznie wskazywały na konieczność przeprowadzenia wyżej wymienionych zmian. Jednym ze wskazań było stworzenie struktury organizacyjnej urzędu, w której kierownikowi wydziału podlegałoby co najmniej 4 pracowników. Takich norm nie spełniał wydział rolnictwa i dlatego zostanie przeprowadzona jego reorganizacja. Przy podejmowaniu tych decyzji burmistrz wziął też pod uwagę głos mieszkańców wyrażony w ankietach oceniających funkcjonowanie urzędu oraz w bezpośrednich spotkaniach z petentami.
Piotr Michalak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach
Aktualności
Fundusze UE
fb