przesówaj w prawo

Wszystkie wydarzenia
Wizyta przedszkolaków z Baborowa w Szamotulskim Domu Kultury
16.04.2013
W czwartek 4 kwietnia 2013 roku we wszystkich szkołach podstawowych szóstoklasiści pisali swój pierwszy poważny egzamin. W związku z tym najmłodsi uczniowie Szkoły Podstawowej w Baborowie nie mogli mieć swoich codziennych zajęć w dobrze sobie znanym budynku ulubionej szkoły.
Dlatego też z wielką radością przedszkolaki z grupy P1 ( "Słoneczka") wraz ze swoimi opiekunkami przyjęły zaproszenie pana Piotra Michalaka, dyrektora Szamotulskiego Ośrodka Kultury, do odwiedzenia Klubu Malucha. Nasi najmłodsi podopieczni już dzień wcześniej nie mogli doczekać się wyjazdu i wypytywali cały czas o szczegóły. Punktualnie o godzinie ósmej przekroczyliśmy progi SZOKu. Od tego momentu napięcie już tylko wzrastało, a wszystko co nas otaczało fascynowało a zarazem zadziwiało wszystkie maluchy. Na samym początku naszej wizyty przedszkolaki mogły się rozruszać i oswoić z nowym miejscem uczestnicząc w zabawach ruchowych przy muzyce. Było to o tyle ciekawe, że muzyka była wykonywana "na żywo". Niektóre dzieci pierwszy raz w życiu widziały, a nawet mogły dotknąć prawdziwe pianino. Następnie nadszedł czas na odpoczynek i wyciszenie. Najlepszą okazją do tego było wykonywanie najróżniejszych figurek z masy solnej. Ugniatanie i formowanie zwierzątek oraz różnych postaci z bajek tak zmęczyło naszych podopiecznych, że później z wielką ochotą obejrzeli bajkę. Po przerwie na śniadanie nadszedł czas na zajęcia plastyczne. Zabawy plasteliną oraz wykonywanie pojemnika na kredki pochłonęły nas wszystkich do reszty. Nawet nie zorientowaliśmy się kiedy nadszedł czas pożegnania. Przed wyjazdem do Baborowa wykorzystaliśmy sprzyjającą aurę i udaliśmy się na dworzec kolejowy, aby z bliska zobaczyć przejeżdżające pociągi. W trakcie tego spaceru przedszkolaki uczyły się odpowiedniego i bezpiecznego zachowania na ulicy oraz na peronie dworca. Na tym zakończyliśmy naszą pierwszą wycieczkę i wróciliśmy autobusem do Baborowa. Dla części maluchów była to nie lada atrakcja, gdyż pierwszy raz w życiu miały możliwość podróży tak dużym pojazdem.
Wszystkie przedszkolaki z grupy P1 wraz ze swoimi opiekunkami bardzo serdecznie dziękują Dyrekcji i Pracownikom Szamotulskiego Ośrodka Kultury za zorganizowanie ciekawych i bardzo rozwijających zajęć, które na długo zostaną w naszej pamięci. Dyrekcji i Pracownikom Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Szamotułach dziękujemy natomiast za udostępnienie autobusu i zapewnienie nam bezpiecznego powrotu do przedszkola.