Aktualności
Szamotulanie przesiadają się na rowery. Czy wynika to z ogólnopolskiej mody, chęci podniesienia stopnia tężyzny fizycznej, zgubienia zbędnego tonażu czy też potrzeby bardzo sprawnego i bezpłatnego dotarcia na miejsce? A może wzrost świadomości ekologicznej?
Niezależnie od powodów przesiadki z pojazdów spalinowych na rower, trudno tego mechanizmu nie zauważyć. Tym bardziej, że w Szamotułach władze samorządowe robią wszystko, by rowerzystom życie ułatwić. Więcej, zachęcić mieszkańców grodu Halszki do takiej formy aktywności fizycznej. To właśnie na terenie miasta i gminy powstały węzły przesiadkowe w Baborówku, Pamiątkowie i Szamotułach, to tutaj buduje się ścieżki rowerowe i to właśnie w ubiegłym tygodniu Urząd Miasta i Gminy otrzymał informację, że kolejny odcinek (łączący Kępę i Piaskowo) sieci rowerowej będzie budowany w przyszłym roku . To, że sieć rowerowa się rozszerza to oczywiste, ale że budujemy ją za unijne pieniądze to normą w polskich samorządach nie jest. Co więcej, ogólny koszt budowy tego odcinka wyniesie 1 387 550,00 zł. a dofinansowanie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego aż 1 148 553,99 zł. Jeszcze kilka cyfr – od 1 marca do 30 września 2018 roku szamotulskie rowery wypożyczano 18 096 razy czyli statystycznie każdy z rowerów wypożyczany był ponad 360 razy. Rekordowym pod tym względem był wrzesień - 3755 wypożyczeń rowerów miejskich! W każdym miesiącu przybywa w systemie szamotuly.bike użytkowników. Od marca do września tego roku zarejestrowało się w aż 2 296 osób. W kwietniu padł rekord - 609 nowych cyklistów!
Przypominamy, że system szamotuly.bike jest w pełni kompatybilny z innymi systemami rowerowymi w kraju, w tym także z poznańskim rowerem miejskim. I tak użytkownicy posiadający aktywne konto poznańskiego roweru miejskiego mogą korzystać bez dodatkowej rejestracji z szamotuly.bike. Jest wyjątek - za wypożyczenie roweru w ramach szamotuly.bike nic się nie płaci!
Rowery kończą sezon 30 listopada 2018 roku. Też muszą odpocząć!