przesówaj w prawo
przesówaj w lewo

Aktualności

Wszystkie wydarzenia
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z działalności w okresie od dnia 23 października 2017r. do dnia 14 listopada 2017r.
16.11.2017

W okresie międzysesyjnym podjęto następujące działania:

I.    W zakresie działalności Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
Wydano następujące decyzje:

1.    48 decyzji na dodatek mieszkaniowy;
2.    12 decyzji na zajęcie pasa drogowego,
3.    5 decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym,
4.    1 decyzję na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Realizacja zadań:

1.    W dniu 24.10.2017 r. nastąpiło otwarcie ofert postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego na terenie gminy Szamotuły poprzez wyposażenie placów zabaw na terenie miasta i gminy Szamotuły”.
Wpłynęły 2 oferty:
1.CONCEPT TRADE” Biuro Handlowo-Usługowe Rafał Miszczak ul. Szkółkarska 98,                      62-002 Suchy Las
Cena oferty brutto: 112.545,00 zł;
Okres gwarancji i rękojmi – 60 m-cy;
2. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Krzysztof Zastróżny ul. Poznańska 10
64-500 Szamotuły
Cena oferty brutto: 104.000,00 zł
Okres gwarancji i rękojmi – 36 m-cy;
Termin realizacji zadania: 15.12.2017 r.
Trwa badanie i ocena ofert.

2.    W dniu 24.10.2017 r. nastąpiło otwarcie ofert postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Przebudowa świetlicy wiejskiej w Otorowie”.
Wpłynęły 2 oferty:
1.PRB ADAM Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Romana Maya 28
64-500 Szamotuły
Cena oferty brutto: 208.535,47 zł ;
Okres gwarancji i rękojmi – 60 m-cy;
2.    JARBUD” Zakład Ogólnobudowlany Jarosław Glinka
ul. Zielona 11,
64-500 Szamotuły
Cena oferty brutto: 175.608,71 zł;
Okres gwarancji i rękojmi – 60 m-cy;
Termin realizacji zadania: 11.12.2017 r.
Trwa badanie i ocena ofert.
    
3.    W dniu 25.10.2017 r. rozstrzygnięto postępowanie przetargowe pn.: „Przebudowa ulicy Szczuczyńskiej w Szamotułach na odcinku od ulicy Zamkowej do ulicy Miłej (chodnik)”.
Wykonawcą robót jest:
 „USBUD” Marian Szudra Rozbitek 14, 64-420 Kwilcz
Cena oferty brutto: 224.702,21 zł,
Okres gwarancji i rękojmi – 60 m-cy;
Termin realizacji zadania: 11.12.2017r.

4.    W dniu 26.10.2017r. dokonano odbioru końcowego n/w zadań pn.:     „Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego na terenie gminy Szamotuły”.
    Część 1    
Budowa terenu rekreacyjno-sportowego i budowa wiaty integracyjnej w Myszkowie.
    Część 2
Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego na miejsce spotkań i wypoczynku
w Emilianowie.
    Wykonawcą robót był:
    „CONCEPT TRADE” Biuro Handlowo-Usługowe Rafał Miszczak ul. Szkółkarska 98,                      62-002 Suchy Las
    I część: „Budowa terenu rekreacyjno-sportowego i budowa wiaty integracyjnej w Myszkowie”
    Cena oferty brutto: 99.575,88 zł
    
    II część: „Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego na miejsce spotkań i wypoczynku w Emilianowie”
    Cena oferty brutto: 46.912,20 zł
 

5.    W dniu 14.11.2017 r.  dokonano odbioru końcowego zadania pn.: „Przebudowa ulic: Kolarskiej, Felińskiego i odcinka ul. Słonecznej”.        
Wykonawcą robót był:     
GRAEB Przedsiębiorstwo Drogowe  ul. Strzelecka 18G, 62-045 Pniewy
Całkowity koszt wykonania robót: 4.725.846,10 zł
Termin realizacji zadania: 31.10.2017 r.
Zamówienie realizowane było ze środków krajowych oraz „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” w kwocie 2.099.237,00 zł
Otrzymano dofinansowanie ze Starostwa Powiatowego w wysokości: 1.098.480,00 zł


II.    W zakresie działalności Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej.


1. Wydano 2 decyzje podziałowe.
2. Wydano 6 postanowień opiniujących wstępny projekt podziału nieruchomości.
3. Wydano 29 decyzji o warunkach zabudowy.
4. Wydano 1 decyzję o lokalizacji  inwestycji celu publicznego.
5. Wydano 25 zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu.
6. Zawarto 4 umowy dzierżawy na nieruchomości zabudowane i niezabudowane.
7. Wykazano 2 nieruchomości zabudowane i niezabudowane przeznaczone do dzierżawy.
8. Nadano 7 numerów porządkowych.  
9. Wynikiem pozytywnym zakończył się przetarg na zbycie nieruchomości niezabudowanej położonej w Rudniku, za kwotę netto 67 670,00 zł netto.
10. Zawarto akt notarialny nabycia nieruchomości położonej w Szczuczynie, oznaczonej jako działka nr 211/4  o powierzchni 900 m², za kwotę 47 207,40 zł brutto.
11. Wydano 5 decyzji dotyczących opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na łączną kwotę 3 262,80  zł.

III.    W zakresie działalności Wydziału Ekologii i Ochrony Środowiska.


1.    Przyjęto:
a)    75 deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym
14 nowych i 61 zmieniających,
b)    4 zgłoszenia zamiaru usunięcia 6 szt. drzew,
c)    potwierdzono 2 przypadki złomów drzew,
d)    3 informacje o wyrobach zawierających azbest,
e)    1 informację o zakończeniu miejsca wykorzystywania azbestu,
f)    8 sprawozdań podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
2.    Złożono:
a)    3 wnioski o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew z terenów gminnych do Starosty Szamotulskiego,
b)    1 wniosek o uzgodnienie przygotowanego projektu zezwolenia na usunięcie drzew do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu,
3.    Wydano:
a)    1 zezwolenie na usunięcie drzew,
b)    1 zaświadczenie o wpisie do Rejestru Działalności Regulowanej,
4.    Udzielono:
a)    dotacji celowych dot. wymiany ogrzewania 5 beneficjentom,
b)    dotacji celowych dot. przydomowej oczyszczalni ścieków 1 beneficjentowi,
c)    dotacji celowych dot. usunięcia wyrobów zawierających azbest 6 beneficjentom,


IV.    W zakresie działalności Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych


1. Zakończono kontrole zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe. Łącznie kontroli poddano 5 organizacji. Zespół kontrolny nie wniósł uwag do realizacji zadań będących przedmiotem kontroli.
2. Zakończono realizację zadań pn. „Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego na miejsce spotkań i wypoczynku w Emilianowie” i „Budowa terenu rekreacyjno – sportowego i budowa wiaty integracyjnej w Myszkowie”. Zadania współfinansowane były przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w ramach programu „Wielkopolska Odnowa Wsi 2013 – 2020”.
3. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zakończył pozytywnym wynikiem ocenę formalną wniosku dotyczącego rozbudowy węzła przesiadkowego na terenie miasta Szamotuły obecnie wniosek został skierowany do oceny merytorycznej.
4. Wydano 6 kart dużej rodziny i 61 kart do programu „Szamotuły dobre miejsce dla rodziny”.

V.    W zakresie działalności Wydziału Promocji Miasta, Informatyki i Współpracy Zagranicznej.

Dnia 31 października na szamotulskim cmentarzu odbył się tradycyjny Apel Poległych przy grobach Powstańców Wielkopolskich. Oprawę słowno-muzyczną oraz prowadzenie Apelu przygotowała Szkoła Podstawowa w Otorowie. W uroczystości wzięli udział zaproszeni przedstawiciele gminnych i powiatowych władz samorządowych, poczty sztandarowe  Straży Miejskiej, Związku Kombatantów i Byłych Więźniów Politycznych, szkół gminnych oraz Wielkopolskiego Stowarzyszenia Pamięci Armii Krajowej. Wartę honorową przy Pomniku Powstańców pełnili harcerze z szamotulskiego szczepu „Antydes”. Modlitwę poprowadził ks. Proboszcz Mariusz Marciniak. Dziękujemy Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Szamotułach za posprzątanie kwatery Powstańców i rozłożenie zniczy na grobach. Wydział Promocji odpowiedzialny był za koordynację działań związanych z przygotowaniem Apelu. Relację z uroczystości oraz reportaż filmowy zamieszczono na stronie Urzędu www.szamotuly.pl .



VI.     W zakresie działalności Wydziału Administracyjno – Gospodarczego.

1.    Zgodnie z Regulaminem Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego stanowiącym zał. nr 1 do Uchwały Nr XXXIV/367/2017 Rady Miasta i Gminy Szamotuły z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2018, po zmianach wprowadzonych Rozstrzygnięciem Nadzorczym Wojewody Wielkopolskiego Nr KN.1.4131.1.389.2017.5 z dnia 13 lipca 2017 r., w okresie od 21.08.2017r. do 31.10.2017r., według przyjętego w uchwale harmonogramu, przeprowadzono proces konsultacji społecznych.
2.    W ramach Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego w projekcie budżetu Miasta i Gminy Szamotuły na 2018 rok planowano przeznaczyć środki finansowe w wysokości 500 000,00 zł. Na realizację zadań o charakterze ogólnogminnym na terenie miasta Szamotuły wydzielono   kwotę 300 000,00 zł a na realizację zadań na obszarze sołectw kwotę 200 000,00 zł. Wartość zgłaszanego zadania nie mogła przekroczyć kwoty 150 000,00 zł.

3.    Konsultacje polegały na:
•    złożeniu przez osoby fizyczne lub osoby prawne, instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe propozycji projektów do realizacji w ramach Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego 2018
•    dokonaniu wyboru projektów przez mieszkańców spośród projektów zadań pozytywnie zweryfikowanych przez Zespół ds. Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego.

4.    W celu zgłaszania projektów zadań uruchomiono informatyczną platformę budżetu obywatelskiego (system obsługi informatycznej CitizenPro Budżet Obywatelski firmy SYNEO.PL), która wspierała proces zgłaszania i wyboru propozycji do budżetu obywatelskiego oraz ustalenie wyników głosowania. Projekty można było zgłaszać również drogą pocztową lub osobiście w kancelarii Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły.

5.    Akcję informacyjno-promocyjną prowadzono w oparciu o artykuły w prasie lokalnej i na stronach internetowych.

6.    Do weryfikacji formalno-prawnej wniosków zgłoszonych w ramach Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego  zakwalifikowano 13 wniosków (w grupie projektów miejskich 5 wniosków i w grupie projektów sołeckich 8 wniosków) analizując ich kompletność i przedłożone listy poparcia. Ocena prawidłowości zgłoszenia projektów zadań oraz zgodności ich zawartości z kryteriami zawartymi w uchwale Rady Miasta i Gminy Szamotuły spowodowała odrzucenie jednego projektu.
7.    Zespół ds. Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego, działający w składzie określonym w   § 1 Zarządzenia nr 479/VII/2017 Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z dnia 4 września 2017r. w sprawie powołania Zespołu ds. Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego oraz określenia regulaminu jego działania, zatwierdził ostatecznie projekty zadań poddanych pod głosowanie w okresie od 7 do 29 października 2017 r. W Bazie Projektów umieszczono pięć projektów miejskich oraz siedem projektów sołeckich. Każdy uprawniony do głosowania mógł oddać głos za pośrednictwem internetowej platformy na dwa różne projekty - jeden głos na zadanie z grupy projektów miejskich i jeden głos na zadanie z grupy projektów sołeckich. Baza Projektów stanowi  załącznik nr 1 do niniejszego sprawozdania.

8.    Statystyka głosowania przedstawia się następująco:
1)    Raport z głosowań stanowi  załącznik nr 2 do niniejszego sprawozdania,                                   
2)    Raport z głosowania z podziałem na wiek stanowi załącznik nr 3 do niniejszego sprawozdania,
3)    Raport z głosowania z podziałem na płeć stanowi  załącznik nr 4 do niniejszego sprawozdania,                                           
4)    Raport - ostateczne wyniki głosowania stanowi załącznik nr 5 do niniejszego sprawozdania.                                           

9.    Na podstawie wyników głosowania powstały listy projektów przewidzianych do realizacji (lista  projektów sołeckich przewidzianych do realizacji na podstawie wyników głosowania oraz lista projektów miejskich przewidzianych do realizacji na podstawie wyników głosowania). Obie listy przedstawiono w załączniku nr 6 do niniejszego sprawozdania. Rekomendowane do wprowadzenia  do budżetu na rok 2018 projekty to:
1)    w grupie projektów miejskich:
•    NOWOCZESNE ŁAZIENKI W SP NR 1
•    STREETBALL I STREET WORKOUT UL. KAZIMIERZA WIELKIEGO
2)    w grupie projektów sołeckich:
•    ROZBUDOWA REMIZY STRAŻACKIEJ W PRZECŁAWIU
•    NOWOCZESNA KUCHNIA W ŚWIETLICY W OTOROWIE
W wydzielonych kwotach finansowanie znalazły cztery projekty. Planowane wydatki na realizację tych zadań nie wyczerpują w całości kwoty 500 000 zł, ale przyjęcie do realizacji kolejnego projektu powoduje przekroczenie limitu, na co nie pozwala § 5 pkt. 1 Regulaminu Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego.
10.    Ogłoszenie wyników głosowania nastąpiło w dniu 31 października 2017 r. – raport  z głosowań oraz wyniki głosowania zamieszczono na stronie : http://www.szamotuly.pl/pl/aktualnosci/szamotulski-budzet-obywatelski-2018-wyniki-glosowania.html
oraz na platformie: https://www.budzetobywatelski.szamotuly.pl/

11.    Do Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły wpłynęła informacja od jednej osoby o braku możliwości oddania głosu. Zainteresowana osoba otrzymała odpowiedź zawierającą pełną informację o dacie i godzinie głosowania oraz informację, że system elektronicznego głosowania blokuje możliwość powtórnego głosowania.                                   

VII.    W zakresie działalności Wydziału Spraw Obywatelskich.


1. W dniach od 14.09.2017r. do 31.10.2017r.  na podstawie porozumienia pomiędzy Gminą Szamotuły reprezentowaną przez Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły a placówkami lekarzy rodzinnych na terenie miasta i gminy Szamotuły przeprowadzono bezpłatne szczepienia przeciwko grypie dorosłych mieszkańców miasta i gminy urodzonych przed 01.01.1955r. Ze zgłoszeń wynika, że szczepieniom poddało się 800 osób.
2. W wyniku współpracy Burmistrza z Wielkopolskim Związkiem Pracodawców LEWIATAN w dniu 20.10.2017r. w sali sesyjnej tut. Urzędu odbyło się bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców z terenu powiatu na temat zakresu przeprowadzania kontroli wynikającej z ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy oraz zatrudniania cudzoziemców. Szkolenie otworzył Burmistrz Pan Włodzimierz Kaczmarek wraz z Wiceprezesem Zarządu Wielkopolskiego Związku Pracodawców LEWIATAN Panem Piotrem Stawińskim. Szkolenie cieszyło się dużym zainteresowaniem ze względu na rosnącą ilość zatrudnionych pracowników m.in. z Ukrainy, tym bardziej, że prelegentami byli inspektorzy Państwowej Inspekcji Pracy.
3. Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Poznań przy Wielkopolskiej Izbie Rzemieślniczej w Poznaniu wspólnie z Biurem Posła do Parlamentu Europejskiego Krystyny Łybackiej przy współpracy z Burmistrzem Miasta i Gminy Szamotuły Panem Włodzimierzem Kaczmarkiem miał przyjemność zaprosić przedsiębiorców na bezpłatne szkolenie dotyczące FUNDUSZY EUROPEJSKICH DLA PRZEDSIĘBIORCÓW na lata 2014-2020. Szkolenie odbyło się 7.11.2017r. w sali sesyjnej.

VIII.    W zakresie działalności  Szamotulskiego Ośrodka Kultury.


1.    Ośrodek zorganizował:
a)    koncert The Klenczon Experience,
b)    koncert Wojtka Szczepanika.
c)    Dzień Seniora w Klubie Seniora,
d)    Artystyczne Spotkania Recytatorów.
2.    Ośrodek współorganizował imprezę plenerową z okazji Święta Niepodległości w Parku Zamkowym w Szamotułach.
3.    Zespół Folklorystyczny „Szamotuły” zaprezentował „Wesele szamotulskie” wpisane niedawno na Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego podczas Wileńskich Spotkań Sceny Polskiej, które odbyły się w Wilnie.

IX.    W zakresie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej


1.    W związku z nowymi okresami zasiłkowymi, Ośrodek Pomocy Społecznej informuje o stopniu realizacji prowadzonych postępowań administracyjnych:
a.    świadczenia wychowawcze – z programu Rodzina 500+, przyjęto 2 324 wnioski, wydano decyzji 2 166;
b.    świadczenia rodzinne - przyjęto 893 wnioski o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami oraz 11 wniosków o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego; wydano 778 decyzji dotyczących zasiłku rodzinnego (w tym 42 decyzje odmowne) oraz 10 dotyczących specjalnego zasiłku opiekuńczego (w tym 3 decyzje odmowne);
c.    pomoc materialna – stypendia dla uczniów, przyjęto 125 wniosków, wydano 125 decyzji (116 pozytywnych, 9 odmownych);
d.    świadczenia z funduszu alimentacyjnego – przyjęto 172, wydano 161
(148 pozytywnych, 13 odmownych);
2.    W dniu 7 listopada 2017 r. w Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych Integracja i Rehabilitacja odbyło się szkolenie organizowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Szamotułach. Skierowane było do pracowników Ośrodka, Aresztu Śledczego oraz funkcjonariuszy Policji. Tematyka szkolenia dotyczyła przemocy stosowanej wobec dziecka
i odbierania dziecka z rodziny oraz działań członków Grup Roboczych oraz Zespołu Interdyscyplinarnego w ramach prowadzenia procedury Niebieskiej Karty. Omówione zostały sytuacje niestandardowe w procedurze, takie jak: młodociany sprawca przemocy, sprawca przemocy chory psychicznie czy przemoc opiekuna prawnego wobec osoby niepełnosprawnej lub ubezwłasnowolnionej.
3.    Blisko 100 przedstawicieli różnych podmiotów uprawnionych do niesienia pomocy rodzinom pogrążonym w kryzysie uczestniczyło w środę
8 listopada 2017r. w konferencji pt. „Rodzina w kryzysie” współfinansowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w ramach projektu „Wielkopolska stawia na rodzinę”. Podczas trwającego kilka godzin spotkania w Zespole Szkół nr 3 w Szamotułach eksperci z różnych dziedzin omawiali ważne w tym zakresie zagadnienia, takie jak: status dziecka jako świadka i ofiary przemocy w rodzinie   w procedurze Niebieskiej Karty. formy i mechanizmy przemocy wobec dziecka; rola kuratora rodzinnego wobec rodziny w kryzysie; ubezwłasnowolnienie jako forma ochrony osób chorych i przeciwdziałania dezintegracji rodziny.

 

  • Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z przebiegu konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego Miasta i Gminy Szamotuły na rok 2018 - kliknij
  • Raporty z głosowań - kliknij

 

 

 

 

 

Aktualności
Fundusze UE
fb