przesówaj w prawo
przesówaj w lewo

Aktualności

Wszystkie wydarzenia
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z działalności w okresie od dnia 2 sierpnia 2016 r. do dnia 12 września 2016 r.
14.09.2016

W okresie międzysesyjnym podjęto następujące działania:


I. W zakresie działalności Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
Wydano następujące decyzje:
1. 93 decyzje na dodatek mieszkaniowy;
2. 21 decyzji na zajęcie pasa drogowego,
3. 13 decyzji na umieszczenie urządzenia w pasie drogowym,
4. 2 decyzje na umieszczanie reklamy w pasie drogowym.
5. 1 decyzję na lokalizację zjazdu.
Zrealizowano następujące zadania:
1.    W dniu 3.08.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.:
Przebudowa ulicy Szczuczyńskiej w Szamotułach na odcinku od ulicy Zamkowej do ulicy Kopernika (chodniki, zatoki postojowe)-prawa strona
Wykonawca robót: Zakład Brukarski Wacław Brzoska Słopanowo Huby 48, 64-520 Obrzycko
Całkowity koszt zadania wyniósł brutto: 95.978,44 zł
2.    W dniu 5.08.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.:  "Modernizacja odcinka drogi gminnej na terenie wsi Krzeszkowice"
Wykonawcą robót był: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych S.A. ul. Powstańców Wlkp. 75 64-500 Szamotuły
    Całkowity koszt zadania wyniósł brutto: 388.893,84 zł.
3.    W dniu 18.08.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.: „Wykonanie centralnego ogrzewania gazowego świetlicy wiejskiej w Kępie”
Wykonawcą robót był: Zakład Instalacyjny Hubert Szuflak Kępa 34, 64-500 Szamotuły
Całkowity koszt zadania wyniósł: 47.405,31 zł
4.    W dniu 26.08.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.: "Przebudowa odcinka ulicy Kazimierza Wielkiego w Szamotułach od ulicy Zacisze do ulicy Łokietka:
Wykonawcą robót był: Konsorcjum: INFRAKOM KOŚCIAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, ul. Feliksa Nowowiejskiego 4, 64-000 Kościan – Lider INFRAKOM Sp. z o. o. ul. Feliksa Nowowiejskiego 4, 64-000 Kościan – Partner
Całkowity koszt zadania wyniósł: 178.609,80 zł
5.    W dniu 29.08.2016 r. rozstrzygnięto postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na przebudowę ulic: Brignoles, Tielt, Bruneck, Glabisza, Halderberge w Szamotułach
Wykonawcą usługi jest:
Zakład Usług Technicznych PROSBED s.c.
Bogusława i Mirosław Bednarczyk
Os. Juliusza Słowackiego 22/9
64-980 Trzcianka
    Cena oferty brutto: 59.400,00 zł
Termin realizacji zadania do dnia 30.11.2016 r.
6.    W dniu 31.08.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.: „Budowa ulicy Rzecznej (dokończenie) wraz z ułożeniem nawierzchni z płyt drogowych na ulicach: Andersa, Sosabowskiego i Sikorskiego w Szamotułach”
Wykonawcą robót był: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych S.A. ul. Powstańców Wlkp. 75 64-500 Szamotuły
    Całkowity koszt zadania wyniósł brutto: 663.656,66 zł.
7.    W dniu 31.08.2016 r. rozstrzygnięto postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na n/w zadania:
a)    Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na przebudowę ul. Wiosennej i ul. Spokojnej w Szamotułach:
        Wykonawcą usługi jest:
        DRAFT spółka cywilna
        Tomasz Maćkowiak, Przemysław Perz ul. Wojskowa 10A/35
        60-792 Poznań
    Cena oferty brutto: 29.520,00 zł
Termin realizacji zadania do dnia 30.11.2016 r.
b)    Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na przebudowę ul. Ogrodowej i ul. Wiosny Ludów w Szamotułach:
        Wykonawcą usługi jest:
        DRAFT spółka cywilna
        Tomasz Maćkowiak, Przemysław Perz
        ul. Wojskowa 10A/35
        60-792 Poznań
    Cena oferty brutto: 73.800,00 zł
Termin realizacji zadania do dnia 30.11.2016 r.
8.    W dniu 6.09.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.: Budowa ciągu pieszo-jezdnego od ulicy Łąkowej do ulicy Baborowskiej w Pamiątkowie
Wykonawcą robót był: Zakład Brukarski Wacław Brzoska Słopanowo Huby 48,
64-520 Obrzycko
Całkowity koszt zadania wyniósł brutto: 64.247,88 zł
9.    W dniu 6.09.2016 r. dokonano odbioru zadania pn.: "Budowa oświetlenia ulicznego we wsi Jastrowo"
Wykonawcą robót był: Zakład Instalacji i Sieci Elektrycznych Krzysztof Marek Cichy ul. Wiosenna 20, 64-500 Szamotuły
Wartość umowna robót brutto: 44.918,78 zł

II.  W zakresie działalności Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej.
1.    Wydano 4 decyzje podziałowe.
2.    Wydano 7 postanowień opiniujących wstępny projekt podziału nieruchomości.
3.    Wydano 40 decyzji o warunkach zabudowy.
4.    Wydano 6 decyzji o lokalizacji  inwestycji celu publicznego.
5.    Wydano 40 zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu.
6.    Zawarto 7 umów dzierżawy na nieruchomości zabudowane i niezabudowane.
7.    Wykazano 3 nieruchomości zabudowane i niezabudowane  przeznaczone do dzierżawy.
8.    Nadano 10 numerów porządkowych.
9.    Zawarto akt notarialny sprzedaży działek nr 1904/4 i 1904/6, o łącznej powierzchni 152m² położonych w Szamotułach przy ulicy Obornickiej za kwotę 13.700,00 zł brutto.
10.    Zawarto akt notarialny sprzedaży działki nr 3022/3, o powierzchni 87m2, położonej w Szamotułach przy ulicy Franciszkańskiej za kwotę 9.135,74 zł brutto.
11.    Ogłoszono przetarg na zbycie nieruchomości przy ulicy Rynek 16/17 (budynek po PKO).
12.    Zawarto akty notarialne sprzedaży trzech lokali mieszkalnych na łączną kwotę 126.466,94 zł brutto.
13.    Zrezygnowano z prawa pierwokupu działki nr 3440/9 o powierzchni 50m² położonej przy ulicy Sportowej w Szamotułach.
14.    Wydano 2 decyzje dotyczące opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

III. W zakresie działalności Wydziału Ekologii i Ochrony Środowiska.
1.    Przyjęto 147 deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości.
2.    Wydano:
a)    20 decyzji na wycinkę drzew i krzewów,
b)    2 postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
c)    1 decyzję o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko;
d)    1 postanowienie o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko,
e)    3 decyzje nakazujące posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania,
f)    1 decyzję nakazującą właścicielowi nieruchomości wyposażenie jej w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych,
g)    2 decyzje nakładające kary pieniężne dla przedsiębiorców składających nieterminowo sprawozdania,
h)    1 zaświadczenie dotyczące złożenia przez właściciela nieruchomości informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
3.    Przygotowano i wysłano:
a)    4 wnioski na wycinkę drzew i krzewów do Starosty Powiatowego w Szamotułach,
b)    1 wniosek na wycinkę drzew i krzewów do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.
4.    Potwierdzono 8 informacji o złomach.
5.    Zlecono:
a)    konserwację 1.620 mb rowów,
b)    wykonanie ekspertyzy raportu oceny odziaływania na środowisko.
6.    Udzielono:
a)    7 dofinansowań do demontażu, transportu i utylizacji azbestu na kwotę 1.289,66 zł,
b)    2 informacji publicznych z zakresu ochrony środowiska.
7.    Przeprowadzono:
a)    5 wizji lokalnych na nieruchomościach celem weryfikacji złożonych przez ich właścicieli wniosków o dotację celową na działania polegające na demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest,
b)    1 kontrolę nieruchomości w celu zweryfikowania informacji o występowaniu na niej odpadów w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym.
8.    Sfinansowano Potyczki na miedzy, które odbyły się 03.09.2016r. w Centrum, Sportu w Szamotułach oraz Miejsko-Gminne Dożynki w dniu 04 września 2016r. w Szczuczynie.
9.    Zamontowano na Szamotulskim Rynku Miejski Punkt Elektroodpadów.
10.    Zgłoszono 13 padłych zwierząt, w tym: 4 z terenu miasta i 9 z terenu gminy.

IV.    W zakresie działalności Wydziału Kultury, Sportu i Funduszy Pomocowych.
1.    Przeprowadzono negocjacje projektu złożonego w ramach naboru Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 na poddziałanie 8.1.1 Kształcenie ogólne pn. ”Wsparcie na starcie na terenie Miasta i Gminy Szamotuły”.
2.    Zakończono realizację zadania pn. „Budowa zadaszonego miejsca postojowego z elementami małej architektury przy kąpielisku w Pamiątkowie”, na które pozyskano dofinansowanie z Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w kwocie 6 600,00 zł. Całkowity koszt realizacji zadania: 13 386,00 zł.
3.    Podpisano umowę o dofinansowanie zadania pn. „Przebudowa ul. Jeziornej w Pamiątkowie” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W ramach ww. Gmina Szamotuły przebuduje ulicę Jeziorną od ul. Szkolnej w Pamiątkowie do miejscowości Przecławek. Całkowity koszt realizacji zadania oszacowano na kwotę 3 209 316,00 zł. Wysokość dofinansowania 1 689 895,00 zł.
4.    Doposażono place zabaw w Gminie w miejscowościach: Emilianowo, Piotrkówko, Szczuczyn, Myszkowo, Szamotuły ul. Kiszewska.
5.    Złożono w  Starostwie  zgłoszenie o zamiarze ogrodzenia placu zabaw przy ul. Romana Maya w Szamotułach.
6.    Podpisano umowę z wykonawcą na budowę siłowni zewnętrznej w Gałowie.
7.    Wyłoniono wykonawcę projektu „Leśny Zakątek-projekt rewitalizacji lasku położonego przy ulicy Leśnej w Szamotułach.”
8.    Wyłoniono wykonawcę projektu „Fajny Zakątek- stworzenie strefy integracji i rekreacji na terenie obiektu sportowo-rekreacyjnego w Mutowie.”
9.    Podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie: „Budowa placu zabaw dla dzieci w Pamiątkowie przy boisku sportowym.”
10.    Podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadanie: „Budowa placu zabaw przy ulicy Sezamkowej w Szamotułach.”
11.    Zamontowano nowy wysięgnik do tablicy koszykowej, tablicę koszykową, obręcz oraz siatkę do koszykówki na boisku w Szczuczynie.
12.    Odmalowano linie na boisku wielofunkcyjnym w Baborówku.
13.    Wymieniono bramki oraz częściowo trawę na boisku sportowym w Gałowie.
14.    Zorganizowano przy współudziale Radnych Miasta i Gminy Szamotuły Turniej pn. „Gramy na rzecz Domu Dziecka w Szamotułach”.
15.    Wydano 14 Kart Rabatowych do programu Szamotuły dobre miejsce dla rodziny, wydano 10 Kart Dużej Rodziny.

V.    W zakresie działalności Wydziału Administracyjno – Gospodarczego
1.    W następstwie wprowadzenia nowej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego na terenie budynku administracyjno-biurowego Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach przy ul. Dworcowej 26, podjęto następujące działania:
1)    uzupełniono sprzęt gaśniczy na wszystkich kondygnacjach,
2)    zlecono wykonanie dokumentacji technicznej:
a.    instalacja oświetlenia awaryjnego,
b.    system sygnalizacji pożaru,
c.    projekt przyłącza wodociągowego dla instalacji ppoż.,
d.    projekt instalacji wodociągowej ppoż.
2.    W dniu 9 września 2016r., podczas uroczystego apelu, dokonano włączenia w Krajowy System Ratowniczo- Gaśniczy jednostki OSP Baborowo.
3.    W dniach od 22 sierpnia do 11 września 2016 r. przeprowadzono I etap konsultacji społecznych w ramach Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego 2017 – „Zgłaszanie propozycji projektów zadań do Szamotulskiego Budżetu Obywatelskiego”.

VI.    W zakresie Wydziału Spraw Obywatelskich
1. Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, w szkołach w Pamiątkowie, Otorowie oraz w Szkołach Podstawowych nr 1 i 3 w Szamotułach przystąpiono do podania ostatniej trzeciej dawki szczepionki przeciw HPV  (profilaktyka raka szyjki macicy) dziewczynkom urodzonym w 2004 roku. Do szczepienia przystąpiły 92 dziewczynki.
2. W dniu 2 września Burmistrz Miasta i Gminy Szamotuły podpisał z 6 przychodniami lekarzy rodzinnych porozumienie dotyczące wykonania świadczenia na rzecz Gminy usługi wykonania szczepień przeciwko grypie dorosłych mieszkańców urodzonych przed dniem 01.01.1954r. Szczepienia rozpoczynają się 15 września br. Każdy zainteresowany zgłasza się do swojego lekarza rodzinnego.

VII.    W zakresie działalności Szamotulskiego Ośrodka Kultury.
1.    Ośrodek zorganizował w sierpniu zajęcia dla dzieci i młodzieży w ramach cyklu „Wakacje w mieście”, w których wzięło udział kilkaset osób.
2.    Ośrodek zorganizował 6 edycję OSY Objazdowej Sceny Artystycznej we wsiach gminy Szamotuły. Jest to impreza plenerowa ze sceną na kółkach, z wieloma animacjami i warsztatami dla całych rodzin. W tym roku OSA odwiedziła: Przecław, Pamiątkowo, Baborówko, Witoldzin, Koźle, Otorowo, Lipnicę i Brodziszewo.
3.    Ośrodek zorganizował koncerty zespołów: Dubska, Obstawa Prezydenta, Zespół Wokalny Con Fuoco i Orkiestra Capella Samotulinus, Ali Warren (Wielka Brytania), plenerowe kino "Cyganka Aza" film niemy z 1926 r. z muzyką na żywo.
4.    Ośrodek zorganizował: VI plener rzeźbiarski „Wielki powrót rzeźb”. Tematem pleneru był „bajkowy świat”. Osiem rzeźb zdobi teraz skwer M. Ciężkiego naprzeciw poczty.
5.    Ośrodek zorganizował pierwszy raz Jarmark Szamotulski stylizowany na targi miejskie i jarmarki z okresu międzywojennego. Impreza cieszyła się dużym zainteresowaniem Szamotulan.  
6.    Ośrodek zorganizował powiatowy konkurs „Na haft i koronkę” oraz wystawę prac konkursowych.
7.    Ośrodek współorganizował: Dożynki Gminne, koncert Planeta Country Paweł Bączkowski.
8.    Od 20 do 28 sierpnia Zespół Folklorystyczny „Szamotuły” spędził na festiwalu folkloru w Indonezji, na który został zaproszony przez międzynarodową organizację CIOFF. W festiwalu udział brało 10 zespołów z różnych stron świata.  
9.    Szamotulski Ośrodek Kultury ogłosił nabór do 30 różnych klubów, sekcji, warsztatów i zespołów. Od września ośrodek utworzył nową sekcje: naukę gry na flażolecie. Oblicze zmieniła sekcja wokalna prowadzona przez Pawła Bączkowskiego, która przekształcona została w „Studio Piosenki SzOK”. Na pokładzie ośrodka pojawia się też na stałe Zespół Wokalny „Con Fuoco” i Orkiestra Smyczkowa „Capella Samotulinus” pod dyrekcję Remigiusza Skorwidera.   

VIII.    W zakresie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej.
1.    Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych „Integracja i Rehabilitacja” w Szamotułach przygotowało dla osób z niepełnosprawnością intelektualną z terenu miasta i gminy specjalne turnusy wakacyjne. Na czas letni dołączyło 5 uczestników ze Szkoły Specjalnej im. Jana Brzechwy w Szamotułach. W tym roku motywem przewodnim zajęć w okresie wakacyjnym było harcerstwo. Uczestnicy letnich warsztatów mieli okazję zdobywać sprawności harcerskie przydatne w życiu codziennym. Uczestnicy zdobywali wiedzę z zakresu historii harcerstwa, uczyli się musztry, piosenek harcerskich, uczestniczyli w licznych grach i zabawach. Dużą wagę przywiązano do aktywności fizycznej, podopieczni uczęszczali na basen oraz na liczne wyprawy piesze. Zorganizowano też 3 wycieczki:
- do Deli Parku w Rosnówku,
- do Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Dąbrowie
- na zakończenie lata do Międzyzdrojów.
2.    W dniach 18-20 sierpnia 2016r. uczestnicy Programu Starszy Brat Starsza Siostra wzięli udział w wyjeździe do Krakowa, Wadowic i Parku Rozrywki Energylandia. Wyjazd miał charakter edukacyjno – integracyjny. Podczas wycieczki dzieci odbyły lekcję historii podczas zwiedzania Wawelu, Okna Papieskiego i Starówki w Krakowie. W Wadowicach odwiedzili multimedialne muzeum Jana Pawła II, w którym wraz z przewodnikiem odbyli niezwykłą podróż śladami życia Ojca Świętego.
3.    W miesiącu sierpniu tut. OPS wydawał skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) Podprogram 2016. Program będzie realizowany do końca czerwca 2017 roku. Zgodnie z treścią Programu Operacyjnego pomocą żywnościową mogą zostać objęte osoby i rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej, dopuszczającej korzystanie z pomocy społecznej z powodów wskazanych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. Kryterium dochodowe wynosi 951 zł dla osoby samotnie gospodarującej oraz 771 zł dla osoby w rodzinie. Do udziału w Programie kwalifikować osoby i wydawać skierowania mogą tylko Ośrodki Pomocy Społecznej. Asortyment produktów żywnościowych w Podprogramie 2016 obejmować będzie 14 produktów z 6 grup towarowych. Łącznie wydano 107 skierowań dla 297 osób, z czego do Parafialnego Zespołu Caritas przy parafii pw. św. Krzyża w Szamotułach wydano 37 skierowań dla 120 osób, natomiast do Parafialnego Zespołu Caritas przy parafii Rzymskokatolickiej pw. Matki Bożej Pocieszenia i św. Stanisława Biskupa 70 skierowań dla 177 osób.
4.    Ośrodek Pomocy Społecznej złożył wnioski o dofinansowanie projektów w ramach konkursów:
a.    z poddziałania 7.2.3 „Usługi społeczne…” w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Metropolia Poznań na zatrudnienie asystenta rodziny,
b.    z poddziałania 7.1.2. „Aktywna Integracja” w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy na aktywizację zawodową, edukacyjną i społeczną osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

 



Aktualności
Fundusze UE
fb