Aktualności
Wszystkie wydarzenia
Głosowanie na Burmistrza – II tura - pełnomocnictwo do głosowania
19.11.2014
W związku z II turą głosowania na Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły informujemy, że do dnia 21 listopada (piątek) włącznie można wystąpić z wnioskiem o pełnomocnictwo.
Oba wymagane formularze wniosków (1. Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa… i 2. Zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa…) można wydrukować korzystając z podanego poniżej linku do naszej strony internetowej i po wypełnieniu złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Szamotuły do dnia 21 listopada br. Telefon kontaktowy : 61 29 27 520 Wydział Spraw Obywatelskich.
Przydatny link: http://bip.szamotuly.pl/Article/get/id,28936.html
Wyborca, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 75 lat oraz wyborca niepełnosprawny posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, może udzielić pełnomocnictwa do głosowania w jego imieniu.
Pełnomocnikiem może być osoba wpisana do rejestru wyborców Miasta i Gminy Szamotuły.
Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania udzielającego pełnomocnictwo, a także mąż zaufania zgłaszany przez komitet oraz kandydat wyborach.
Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć maksymalnie od dwóch osób jeżeli co najmniej jedną z nich wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
Akt pełnomocnictwa sporządza się na wniosek wyborcy wniesiony najpóźniej 9 dnia przed datą wyborów tj. do 7 listopada 2014 r.
Wniosek składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa
do głosowania. (form 1) powinien zawierać nazwisko i imiona, imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL oraz adres zamieszkania zarówno wyborcy jak i pełnomocnika oraz wyraźne oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo.
Do wniosku dołącza się:
- pisemną zgodę na formularzu stanowiącym załącznik nr 8 do ww. Rozporządzenia (form 2) osoby mającej być pełnomocnikiem zawierającą jej nazwisko, imiona oraz adres zamieszkania, a także nazwisko i imiona osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
-w przypadku osób niepełnosprawnych: kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
Akt pełnomocnictwa do głosowania jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa lub jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku: w innym miejscu na terenie Miasta i Gminy Szamotuły.
Jeżeli wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania nie spełnia ustawowych warunków wyborca jest wzywany, w terminie 3 dni od doręczenia wezwania, do usunięcia wad wniosku. Jeżeli wad nie można usunąć albo nie zostały usunięte w terminie następuje odmowa sporządzenia aktu, która jest sporządzana na piśmie i doręczona wraz z uzasadnieniem wyborcy.
Wyborca ma prawo cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania poprzez oświadczenie złożone w tut. Urzędzie najpóźniej 2 dnia przez dniem wyborów lub w dniu wyborów doręczenie oświadczenia właściwej komisji obwodowej.
Pełnomocnictwo wygasa z mocy prawa w przypadku:
- śmierci albo utraty prawa wybierania przez udzielającego pełnomocnictwa lub pełnomocnika;
-wykreślenia z rejestru wyborców Miasta i Gminy Szamotuły pełnomocnika;
-wejście pełnomocnika w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla miejsca zamieszkania wyborcy lub zostanie mężem zaufania;
-wcześniejszego osobistego zagłosowania przez udzielającego pełnomocnictwa.
Redakcja