Aktualności
Jeżeli masz pytania odnośnie realizacji projektów, umów podpisywanych z samorządem, przygotowujesz się do Walnego Zgromadzenia, chcesz wprowadzić zmiany w statucie lub masz inne pytania dotyczące prowadzenia organizacji przyjdź na dyżur doradczy.
Dyżur odbędzie się we wtorek 10 kwietnia w godzinach 17.00-19.00 w Sali nr 3 na parterze Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach.
Informujemy, że kolejne dyżury odbywać się będą w następujących terminach:
- 08 maja 2018 r.
- 12 czerwca 2018 r.
- 10 lipca 2018 r.
Na dyżur doradczy zapraszamy również wszystkich tych, którzy dopiero myślą nad założeniem fundacji czy stowarzyszenia oraz wszystkie organizacje i mieszkańców powiatu szamotulskiego.
Zapraszamy. Skorzystaj ze wsparcia specjalistów!
Przykładowy zakres tematów i zagadnień objętych ofertą doradztwa to m.in.:
- formalno-prawne aspekty prowadzenia organizacji
- źródła finansowania działalności organizacji m.in. darowizny, zbiórki publiczne, granty, dotacje,
- tworzenie oferty zadania publicznego (w tym diagnoza, cele, działania, rezultaty, harmonogram, budżet - katalog kosztów kwalifikowanych)
- zarządzanie zadaniem publicznym
- działalność odpłatna, gospodarcza organizacji - korzyści, obowiązki, wyzwania
- zarządzanie organizacją (w tym m.in. zarządzanie zasobami ludzkimi i materialnymi, budowanie zespołu, zarządzanie relacjami; zarządzanie wolontariuszami; diagnoza problemów i sposoby ich przeciwdziałania; rozwiązywanie problemów kadrowych i konfliktów)
- wypracowanie i wdrażanie standardów obsługi klienta/ odbiorców wsparcia/ grupy docelowej.
- współpraca organizacji pozarządowych z innymi podmiotami, w tym sektorem biznesu i administracją publiczną
– dla osób zainteresowanych założeniem fundacji, stowarzyszenia lub spółki non-profit - tworzenie statutu; wsparcie w zakresie wypełnienia dokumentów rejestrowych do sądu oraz w trakcie procesu rejestracji; rejestrowanie działalności
- Inne zagadnienia wg potrzeb.