przesówaj w prawo
przesówaj w lewo

Aktualności

Wszystkie wydarzenia
Bez wiaduktu nie możemy normalnie funkcjonować!
04.09.2013
Taką opinię wygłosił włodarz naszego miasta na spotkaniu w sprawie przebudowy linii kolejowej E-59 relacji Poznań - Szczecin, które odbyło się 13 sierpnia 2013 roku.
W spotkaniu udział wzięli:
1. Włodzimierz Kaczmarek - Burmistrz Miasta i Gminy Szamotuły
2. Janusz Stanke - z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły
3. Agnieszka Czapka - Kierownik Wydziału Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej
4. Roman Luther - Wydział Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej
5. Grzegorz Zasadzki - kierownik projektu - Centrum Realizacji Inwestycji Szczecin
6. Tomasz Paterkowski - Centrum Realizacji Inwestycji Szczecin

Po powitaniu i przedstawieniu stron p. Grzegorz Zasadzki przedstawił zmiany w projekcie przebudowy linii kolejowej E-59 relacji Poznań - Szczecin. Wszystko co powiedział można ująć w 4 punktach:

I. Linia zostanie zmodernizowana i przystosowana do płynnego ruchu z prędkością 160 km/h
II. Wyeliminowano z projektu budowę wiaduktów i tuneli podziemnych. Wszystkie skrzyżowania dróg kolejowych z kołowymi będą się odbywać w jednym poziomie.
III. Przewidziano przebudowę dworca kolejowego Szamotuły, budowę tuneli podziemnych w celu skomunikowania peronów.
IV. Przedstawiciele CRI (Centrum Realizacji Inwestycji) Szczecin przedstawili możliwość adaptacji dworca towarowego (wolne tory) na parking samochodowy dla podróżnych, odjeżdżających z dworca

Po przedstawieniu stanowiska CIR Burmistrz MiG Szamotuły Włodzimierz Kaczmarek przedstawił projektowany stan komunikacji naszego miasta na przyszłe lata, przekonując, że założone rozwiązania komunikacyjne są niezbędne dla prawidłowego rozwoju miasta. Szamotuły bez wiaduktu nie będą mogły prawidłowo funkcjonować i zaspokajać potrzeb mieszkańców miasta i całego powiatu. Jako stolica powiatu i regionu szamotulskiego jesteśmy odwiedzani przez mieszkańców wszystkich gmin i wielu gmin spoza powiatu. Szamotuły są siedzibą wielu urzędów, sądu, prokuratury, szpitala i wielu szkół ponadpodstawowych. Dynamicznie rozwijające się zakłady Amica i Samsung coraz intensywniej obciążają układ komunikacyjny Szamotuł. Nie sposób pominąć tematu bardzo intensywnego ruchu tranzytowego z kierunku Bydgoszczy na zachód Europy. Brak wiaduktu to oczywiste utrudnienie łączności z aglomeracją poznańską, która jest rynkiem pracy dla wielu szamotulan.

Kolejne zagadnienie, przystanku kolejowego na wysokości cmentarza poruszył z-ca Burmistrza Janusz Stanke. Pytał czy podniesienie prędkości do 160 km/h będzie miało wpływ na długość oczekiwania na przejazd przez tory.
Przedstawiciele CRI odpowiedzieli, że w sprawie przystanku kolejowego należy zwrócić się do kolei metropolitalnych, natomiast czas oczekiwania na przejazd przez tory nie zmieni się.
Po przedstawieniu stanowisk strony uzgodniły formę dalszej współpracy i spotkanie zakończono.

Redakcja

Aktualności
Fundusze UE
fb